Z radością informujemy, że Dyrektor Kinga Majewska oraz zespół grójeckiej biblioteki zostali zakwalifikowani do dwóch ważnych projektów rozwojowych. Inicjatywy te, które organizuje Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich, mają na celu podniesienie kompetencji personelu w zakresie zarządzania kryzysowego oraz cyfrowej animacji kultury. Udział w projektach jest nieodpłatny i stanowi znaczącą szansę na rozwój dla lokalnej instytucji. W artykule przybliżamy cele poszczególnych projektów oraz ich wpływ na działalność biblioteki.
W ramach pierwszego projektu, pod nazwą „Zarządzanie kryzysowe w bibliotekach”, zespół z Grójca rozpoczął szkolenia mające na celu wzmacnianie umiejętności kadry zarządzającej w zakresie reakcji na różnorodne sytuacje kryzysowe. Program szkoleń obejmuje istotne tematy, takie jak mobbing, cyberbezpieczeństwo, budowanie odporności psychicznej, a także tworzenie procedur kryzysowych. Uczestnicy będą mieli szansę wypracować praktyczne narzędzia, które pomogą bibliotekom pełnić rolę lokalnych centrów wsparcia.
Drugi projekt, „Chmury Kultury – biblioteki jako cyfrowi animatorzy kultury”, ma na celu promowanie innowacyjności w działaniach bibliotek. Bibliotekarze będą uczestniczyć w kursach, które nauczą ich korzystać z darmowych narzędzi cyfrowych do tworzenia interaktywnych wydarzeń kulturalnych, takich jak wystawy, quizy, czy gry edukacyjne. Dzięki temu, grójecka biblioteka zyska nowe formy angażowania społeczności lokalnej zarówno w przestrzeni online, jak i offline.
Udział w tych projektach stwarza unikalną okazję do intensywnej współpracy z ekspertami z całej Polski, co przyczyni się do zdobycia przez zespół biblioteki nowych umiejętności i idei. Realizacja autorskich wdrożeń pozwoli również na zastosowanie teoretycznej wiedzy w praktyce, co umocni pozycję biblioteki jako instytucji kultury dostępnej i zaangażowanej w odpowiedzi na potrzeby mieszkańców Grójca.
Źródło: Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna w Grójcu
Oceń: Biblioteka w Grójcu uzyskała status uczestnika ogólnopolskich projektów rozwojowych
Zobacz Także