W Grójcu zainaugurowano kampanię „Bankowcy dla CyberEdukacji”, mającą na celu uświadomienie mieszkańcom zagrożeń związanych z oszustwami internetowymi. Jednym z najpopularniejszych sposobów oszustwa jest metoda „na znajomego”, która może wciągnąć w pułapkę nawet najbardziej ostrożnych. Eksperci zwracają uwagę na konieczność weryfikacji informacji, które otrzymujemy od rzekomych znajomych, zwłaszcza w sytuacjach nagłej potrzeby finansowej. Ponadto, promowane są działania, które mogą zauważalnie zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników internetu.
Kampania „Bankowcy dla CyberEdukacji” powstała z inicjatywy Związku Banków Polskich oraz innych instytucji, takich jak Fundacja Warszawski Instytut Bankowości i Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa. Celem tego projektu jest podniesienie świadomości dotyczącej cyberzagrożeń oraz prezentacja sposobów na ich uniknięcie. W niedawno opublikowanym materiale, przedstawione zostały praktyczne porady, jak np. weryfikacja tożsamości osób, które proszą o pomoc finansową.
Specjaliści podkreślają, jak ważne jest stosowanie dwuskładnikowego uwierzytelnienia oraz zachowanie ostrożności podczas realizacji transakcji. Jeśli jakakolwiek sytuacja budzi wątpliwości, warto zrezygnować z potwierdzania płatności PIN-em czy w aplikacji mobilnej. W ramach kampanii mieszkańcy Grójca mogą także zapoznać się z filmem edukacyjnym, który ilustruje metody stosowane przez oszustów. Takie działania pozwalają lepiej przygotować się na zagrożenia, które mogą pojawić się w sieci.
Źródło: Policja Grójec
Oceń: Uwaga na wyłudzenia „na znajomego” – kampania edukacyjna bankowców
Zobacz Także